יאללה! יאללה!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יאללה! יאללה!
!Jalla‏ !Jalla
בימוי יוסף פארס
הופק בידי אנה אנתוני
תסריט יוסף פארס
עריכה מיכל לסצ'ילווסקי, Andreas Jonsson עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פארס פארס, טורקל פטרסון, טובה נובוטני, לילה פורקארים
מוזיקה דניאל למה
צילום Aril Wretblad עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה שוודיה
חברת הפקה Memfis Film, Film i Väst עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Lucky Red Distribuzione עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 בדצמבר 2000
משך הקרנה 89 דקות
שפת הסרט שוודית, ערבית
סוגה קומדיה רומנטית
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יאללה! יאללה!שוודית: !Jalla‏ !Jalla) הוא סרט קולנוע קומי משנת 2000. זהו סרט הביכורים של הבמאי השוודי ממוצא לבנוני יוסף פארס. הסרט היה מועמד לפרס האקדמיה האירופית לקולנוע בקטגוריית תגלית השנה לשנת 2001, וכן היה המועמד השוודי לפרס אוסקר בשנת 2002, אך לא נמנה עם חמשת המועמדים הסופיים.

הסרט הופק בתקציב דל, וחלקו צולם במצלמת וידאו. אחיו של פארס, פארס פארס, משחק בתפקיד הראשי, ואביהם וסבתם, שאינם שחקנים מקצועיים, משתתפים אף הם בסרט, בתפקיד אביו וסבתו של רורו, הדמות הראשית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רורו (פארס פארס) ומונס (טורקל פטרסון) הם חברים טובים העובדים יחד בעבודות גינון, ניקיון ותחזוקה בפארק. חברתו השוודית של רורו, ליסה (טובה נובוטני) מעוניינת שהוא יציג אותה בפני משפחתו, אך הוא חושש מתגובת המשפחה הלבנונית המסורתית שלו. בסופו של דבר הוא מתרצה, אך כשהם מגיעים לביתו, הוא מגלה כי היא מלאה בבני משפחה ואורחים העוסקים בתכנון חתונתו עם יסמין (לילה פורקארים), צעירה לבנונית אותה הם מעוניינים לשדך לו. יסמין עצמה אף היא אינה מעוניינת בנישואים אלה, שמהווים עבור משפחתה תנאי לכך שתישאר בשוודיה ולא תחזור ללבנון, אך השניים מסכימים להעמיד פנים שהם עוסקים בתכנון הנישואין. בינתיים, מנסה רורו להפיס את דעתה של ליסה. במקביל לאירועים אלו, מנסה מונס לפתור את בעיית האימפוטנציה ממנה הוא סובל, אך מתוך בושה אינו פונה לרופא.

שמו של הסרט מרמז על הלחץ של המשפחות לנישואים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]